הדו"ח לבלימת הקטל בדרכים הונח על שולחן ועדת הכלכלה

הדו"ח החמור מצביע על כשלים רבים והינו ככתב אישום נגד ממשלות ישראל בתחום תאונות הדרכים, אני מאשים את ממשלות ישראל בחידלון מתמשך ומחויב למלחמה הזו בקטל בדרכים – המלחמה למען החיים אמר ח"כ כבל
איתי גדסי 1 Comment on הדו"ח לבלימת הקטל בדרכים הונח על שולחן ועדת הכלכלה

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל פנה לח"כ יעקב אשר, שמונה השבוע לעמוד בראש ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, ואמר לו: "המשימה שהוטלה על כתפיך היא כבדה – לוודא ביצוע של הדוח. הדו"ח הזה לא הולך להיות אות מתה. מי שחושב שהוא הולך להיות מונח בספריות טועה

הדו"ח החמור מצביע על כשלים רבים והינו ככתב אישום נגד ממשלות ישראל בתחום תאונות הדרכים, אני מאשים את ממשלות ישראל בחידלון מתמשך ומחויב למלחמה הזו בקטל בדרכים – המלחמה למען החיים אמר ח"כ כבל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הציג היום (ד') בפני חברי הוועדה וחברי הכנסת את הדו"ח המסכם של השימוע הציבורי שיזם לבלימת הקטל בדרכים, שנערך במרכז המחקר והמידע של הכנסת.

הדו"ח הוא תוצאה של הליך שימוע שיזם יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל, שנפרס על פני 10 ישיבות, כלל עשרות שעות דיונים, והקיף את כל תחומי העיסוק לבלימת הקטל בכבישים ובכלל זה סוגית האכיפה, הטיפול בתשתיות, הכשרת הנהגים פעילות הממשלה והרשויות הנוגעות בדבר ועוד. היו"ר כבל פתח היום את הישיבה ואמר כי הוועדה לקחה על עצמה להוביל מהלך שיתמודד עם הקטל בדרכים וכינה זאת "המאבק בקטל בדרכים – המאבק למען החיים".

הדו"ח החמור מצביע על כשלים רבים והינו ככתב אישום נגד ממשלות ישראל בתחום תאונות הדרכים, אני מאשים את ממשלות ישראל בחידלון מתמשך ומחויב למלחמה הזו בקטל בדרכים – המלחמה למען החיים אמר ח"כ כבל.

בהמשך דבריו פנה היו"ר כבל פנה לח"כ יעקב אשר, שמונה השבוע לעמוד בראש ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, ואמר לו: "המשימה שהוטלה על כתפיך היא כבדה – התפקיד המרכזי שלך כיו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים הינה לוודא ביצוע של הדוח. הדוח הזה לא הולך להיות אות מתה. מי שחושב שהוא הולך להיות מונח בספריות טועה. אני אלווה זאת באופן אישי כי מדובר בחיים שלנו, ואתה ראש וראשון למי שעומד בראש המערכת הזאת".

ח"כ אשר שיבח את יו"ר ועדת הכלכלה שלקח את נושא המאבק בקטל בדרכים באופן אישי ואמר כי נגע "תאונות הדרכים" זה מחלה שניתן למנוע וכי הוועדה שבראשותו לא תהיה ועדה פילוסופית אלא ועדה ביצועית, עם הגדרת לוחות זמנים ומעקב אחרי ביצוע הפעולות ע"י משרדי הממשלה, דרוש שיתוף פעולה עם משרדים רבים ויש הרבה החלטות שייצאו לפועל רק אם יהיה שיתוף פעולה ומשרדי הממשלה יידעו שלוחות הזמנים מחייבים, ואנו בוועדה נדאג להעצים את העבודה של הרשויות והזרועות השונות תוך שיתוף פעולה מלא והכל כדי לצמצם ככל הניתן את הקטל בדרכים, אמר ח"כ אשר.

יצויין כי נושא הקטל בדרכים אינו יורד מסדר היום ואתמול הוצגו נתונים בשדולה למאבק בתאונות הדרכים כי תאונות הדרכים בארץ גבו מתחילת השנה האזרחית ועד היום את חייהם של 202 בני אדם כשבשבועות האחרונים חלה עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים, עלייה מדאיגה גם ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

במהלך כינוס השדולה הציגה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את פרויקט "מתנדבים בדרך", בו מצלמים מתנדביה עבירות תנועה שנשלחות על ידם ישירות למסוף מיוחד במשטרת ישראל ובעזרת תצלומי העבירות ההליך המשפטי מקוצר, וכשטיפול בעבירות התנועה הוא מיידי מושגת גם ההרתעה הנדרשת.

ח"כ אשר אמר בכינוס השדולה כי הוועדה שבראשותו תשתף פעולה עם השדולה באופן מלא כדי לבחון כל נושא ונושא לגופו, להפיל ולשבור חסמים, לבחון פתרונות ולעקוב אחרי יישומם, יש נושאים רבים המשותפים לצמצום תאונות הדרכים והחכמה להפעיל את כל הפתרונות בהרמוניה מושלמת, כבר כיום ניתן לראות בשינוי חשיבה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, במקום תוספת ניידות אכיפה וכח אדם שהינם פתרונות עם עלות גבוהה נבחנים פתרונות יצירתיים ואנו בוועדה נדאג כי הרשויות והזרועות השונות יבצעו את הפתרונות בשטח תוך שיתוף פעולה מלא והכל כדי לצמצם ככל הניתן את הקטל בדרכים, אמר ח"כ אשר.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מאות ואלפי דפי פרוטוקול שמתמקדים ב"דחוף" כמו: האכיפה והתשתיות ש"נראות בולטות לעין " ואין מילה אחת על ה"חשוב" והמשמעותי- "החינוך", שהשפעתו היא המכרעת ויכולה לחולל שינוי בדפוסי ההתנהגות, אך לא ניתן "לראות " את התוצאות כי השפעה של חינוך היא בטווח הארוך. וועד מורי החינוך התעבורתי שזכה אצל איתן כבל ל3 דק' של "תהילה" ושלח חומר השלמה לוועדה, ככל הנראה לא עשה כל רושם על איתן . בקיצור עוד וועדה של "פקה פקה" הסתיימה. ושוב מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך, נשארה "מתחת לרדאר ותמשיך להפר את החוק שמחייב את משרד החינוך עפ"י החלטות ממשלה וחוק בלימוד מקצוע "החינוך התעבורתי" ,מציל החיים לבגרות . היא יכולה לנשום לרווחה כששוב היא תמשיך להפר את החוק והחלטות הממשלה ולא תקיים את מסקנות וועדת שיינין , וועדת ההיגוי (2011) ותמשיך בתוכניות ההימורים החלופיות במערכת החינוך בניגוד גמור לדעת מיטב המומחים בארץ שקבעו את המקצוע לבגרות בתחום ,כדרך האפקטיבית ביותר לצמצום הקטל בדרכים. "מדינה בתאונה קטלנית"…הגיע הזמן שיחוקק "חוק מיכל כהן", שיטיל סנקציות פליליות על כל עובד מדינה (גם זה שיושב בתפקידו עפ"י קשרים בצמרת) …שלא מקיים החלטות ממשלה בזדון ומפר חוק ובעיקר הפרת חוק ש"הורג בדרכים"…